Ogólnopolski projekt ,,Design to dobre dla MSP – czyli podnoszenie konkurencyjności mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z branży meblarskiej poprzez animowanie współpracy z projektantami, usługi doradcze, zaprojektowanie oraz aktywną promocję rozwiązań wzorniczych”, ma na celu wzmocnienie atrakcyjności mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z branży meblarskiej poprzez inicjowanie współpracy z doświadczonymi projektantami, usługi doradcze, zaprojektowanie oraz aktywną promocję rozwiązań wzorniczych, w ramach pilotażu wdrażanego przez Polską Agencję Rozwoju Regionalnego „Grant na design”.

Za realizację projektu w ramach konkursu odpowiada Stowarzyszenie Wzornictwo Przemysłowe Warmii i Mazur. Jest to jedna z czterech organizacji w kraju, którym powierzono koordynację działań.

W przedsięwzięciu może wziąć udział maksymalnie 10 firm z branży meblarskiej.

Firmy biorące udział w projekcie otrzymają m.in.:

Opracowanie nowego projektu wzorniczego, w tym:

  • analizę potencjału wzorniczego przedsiębiorstwa, ocenę aktualnego stanu wykorzystania wzornictwa przez przedsiębiorcę oraz ocenę sytuacji rynkowej przedsiębiorcy,
  • warsztat wprowadzający, który przedstawi model biznesowy przedsiębiorcy i wyznaczy kierunek ulepszenia modelu,
  • warsztat podsumowujący, którego celem będzie wytyczenie potencjalnych kierunków rozwoju.

Nowy projekt wzorniczy w ramach współpracy z jednym z czołowych polskich projektantów:

  • Wspólne wypracowanie potencjalnych pomysłów i rozwiązań do opracowania nowego projektu wzorniczego,
  • Opracowanie i weryfikacja prototypu.

Wsparcie komunikacyjne i marketingowe

  • Opracowanie strategii komunikacji powstałej kolekcji mebli / mebla,
  • Warsztat lub wykład z ekspertem z pozycjonowania marki, innowacji w obszarze relacji i komunikacji z klientem w oparciu o potrzeby użytkowników, z pracy z trendami, tworzenia modelu biznesowego i brandingu,
  • Opracowanie identyfikacji wizualnej nowej marki produktów (branding nowej marki, zmiany w dotychczasowej identyfikacji firmy, zmiany na stronie www) oraz materiałów wspierających sprzedaż np.: katalogu nowych produktów.

Zapewnienie udziału przedsiębiorców w targach branżowych:

  • Udział w międzynarodowych targach Maison et Objet, Paris, IX.2019, jednym z największych targów branżowych w dziedzinie wystroju wnętrz, na którym planowanych jest 100.000 odwiedzających. Co daje uczestnikom projektu możliwość dotarcia do klienta biznesowego i indywidualnego.
  • udział w międzynarodowych targach Wnętrz Warsaw Home Expo Warszawa – Nadarzyn, X.2019, to obecnie największe targi wnętrzarskie w Polsce, które dają możliwość dotarcia do klienta biznesowego i indywidualnego,
  • rezerwację przestrzeni wystawienniczej,
  • produkcja wystawy oraz materiałów promocyjnych,
  • organizacja wyjazdu,
  • wsparcie marketingowe.

Projekt „Design to dobre dla MŚP” jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój wdrażanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, oraz ze środków pochodzących z programu COSME na lata 2014-2020 oraz ze środków budżet państwa w ramach dotacji celowej Ministerstwa Rozwoju. Całkowita wartość projektu to prawie 2,5 mln złotych.

Dlaczego udział w programie ,,Design to dobre dla MSP” to dobry pomysł?
Wygodne, ładne, pasujące, modne, oryginalne, miłe w dotyku, niespotykane, klasyczne,  innowacyjne. To tylko kilka haseł, o których producenci mebli myślą codziennie. Kolejne to:  konkurencja, kontrakt, idea, nowe rynki zbytu. Czasem jest wielki sukces. Częściej – próby zdobycia dobrej pozycji w branży meblarskiej.
Na sukces składa się wiele czynników. Czasem, gdy brakuje choćby jednego, trudno rozwinąć skrzydła, wyjść poza dotychczasowe projekty, zdobyć uznanie, zostać zauważonym, docenionym.
Są profesjonaliści, którzy odnieśli sukces, wiedzą, jak go zdobyć i utrzymać. I chcą tą wiedzą się podzielić. ,,Design to dobre dla MSP – czyli podnoszenie konkurencyjności mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z branży meblarskiej poprzez animowanie współpracy z
projektantami, usługi doradcze, zaprojektowanie oraz aktywną promocję rozwiązań
wzorniczych” – oto temat tego artykułu oraz plan na kolejne miesiące. Dla 10 firm z branży meblarskiej, które chcą osiągnąć sukces.
Czego potrzebują producenci mebli? Inspiracji, myślenia projektowego czyli design thinking,
dobrego rynkowego wzornictwa, promocji oraz klientów którzy kupią ich meble. W skrócie -właśnie to otrzymają uczestnicy projektu ,,Design to dobre dla MSP’’.

Nowa energia.

Celem tego ogólnopolskiego projektu jest wzmocnienie atrakcyjności mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z branży meblarskiej poprzez inicjowanie współpracy z doświadczonymi projektantami, usługi doradcze, zaprojektowanie oraz aktywną promocję rozwiązań
wzorniczych, w ramach pilotażu wdrażanego przez Polską Agencję Rozwoju Regionalnego „Grant na design”. Za realizację projektu w ramach konkursu odpowiada Stowarzyszenie Wzornictwo Przemysłowe Warmii i Mazur. Jest to jedna z czterech organizacji w kraju, którym powierzono koordynację działań.
Jednym ze sposobów na skuteczne zainspirowanie uczestników ,,Design to dobre dla MSP(…)” są spotkania rekrutacyjno-networkingowe, podczas których producenci mebli między innymi zapoznają się z pracą projektantów oraz współczesną myślą projektową, wezmą udziału w konferencji Design Językiem Biznesu i poznają korzyści płynące ze stosowania designu w przedsiębiorstwach, usłyszą przykłady dobrych praktyk współpracy pomiędzy firmą a projektantem, poznają trendy, które będą miały wpływ na rozwój branży meblarskiej.Inspiracja i pomysły.
Producentami mebli, którzy wezmą udział w projekcie, zaopiekują się specjaliści, m. in.design managerowie, analitycy trendów, technologii, projektanci z wieloletnim doświadczeniem, twórcy wielokrotnie nagradzani – Magdalena Kasprzyca , Szymon Hanczar, Sylwia Kowalczyk-Gajda, Dorota Terlecka, Agata Kulig- Pomorska, Zofia Strumiłło-Sukiennik, Anna Zakrzewska-Łoskiewicz, Maja Ganszyniec, Marta Niemywska – Grynasz oraz Nikodem Szpunar to eksperci, którzy wesprą uczestników programu swoją wiedzą i know-how.

Projekt.

Właśnie nowego, rynkowego projektu potrzebują producenci, którzy wciąż starają się złapać wiatr w żagle. Projekt, który spodoba się klientom i ustawi firmę na zupełnie nowej, wyżej pozycji w branży.  Firmy biorące udział w programie otrzymają opracowanie nowego projektu wzorniczego oraz  nadzór nad wdrożeniem, stworzeniem prototypu, a potem produktu finalnego.
Nowy wizerunek.Henderson Stuart powiedział: „Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do  dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy.” Właśnie dlatego firmom z branży meblarskiej potrzebne jest wsparcie marketingowe. W ramach projektu producenci otrzymają opracowanie strategii komunikacji powstałej kolekcji mebli oraz identyfikację wizualną marki. Dowiedzą się, jakie działania marketingowe wskazać, jakie kanały i narzędzia wybrać, by wesprzeć promocję nowego produktu. Otrzymają branding nowej marki, pomoc przy zmianach w dotychczasowej identyfikacji firmy. Co więcej, dostaną materiały marketingowe wspierające sprzedaż nowego produktu.

Targi.

Nie ma lepszej okazji do przedstawienia się, poznania nowych ludzi z tej samej branży, podpatrzenie trendów i inspirowanie się od najlepszych niż udział w targach! Uczestników programu ,,Design to dobre dla MSP” zaprosimy do udziału w targach Maison et Objet w
Paryżu, jednych z największych targów branżowych w dziedzinie wystroju wnętrz, o charakterze międzynarodowym, na którym planowanych jest 100.000 odwiedzających. Co daje uczestnikom projektu możliwość dotarcia do klienta biznesowego i indywidualnego! A także zapewnimy możliwość prezentacji na targach Wnętrz Warsaw Home Expo Warszawa -największych targach wnętrzarskich w Polsce. Udział w targach to cały pakiet przygotowujący wystawcę do udziału w evencie. Uczestnicy projektu mogą liczyć na opracowanie oraz realizację przestrzeni wystawienniczej, w tym rezerwację przestrzeni na targach, opracowanie koncepcji i projektu wystaw, opracowanie projektu materiałów promocyjnych i marketingowych, rezerwację hoteli, przelotów itp.  Uczestnicy zostaną w pełni przygotowani, by zaprezentować swoją ideę całemu światu.

Podsumowanie.

Współpraca z profesjonalnymi projektantami może być krokiem milowym w rozwoju polskich firm meblarskich z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Wystarczy podjąć jedną dobrą decyzję i zgłosić swoją firmę do projektu ,,Design to dobre dla MSP – czyli podnoszenie konkurencyjności mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z branży meblarskiej poprzez animowanie współpracy z projektantami, usługi doradcze, zaprojektowanie oraz aktywną promocję rozwiązań wzorniczych”. 10 firm otrzyma pełne wsparcie, przykład, jak dokonać mądrych zmian, by realnie zmienić swoją firmę na lepsze, produkt, nowy wizerunek oraz pomysł na świeżą komunikację, a także możliwość udziału w targach, które przyciągają dziesiątki tysięcy osób. Oto pakiet, który doda energii.
Spotkania lokalne.
By zachęcić przedsiębiorstwa do innowacyjnego rozwoju poprzez design, zaplanowano trzy spotkania rekrutacyjne, podczas których projektanci, eksperci od zarządzania designem w firmie oraz specjaliści ds. projektowania marki wypowiedzą się na temat budowania przewagi konkurencyjnej poprzez wzornictwo.

Data: 29.06.2018

14:00 – 14:15  –  Rejestracja / Powitanie gości

14:15 – 14:45  –  Co przedsiębiorca może zyskać w ramach projektu „Design to dobre dla MSP – czyli podnoszenie konkurencyjności mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z branży meblarskiej poprzez animowanie współpracy z projektantami, usługi doradcze, projektowanie oraz aktywną promocję rozwiązań wzorniczych” – Małgorzata Płoska – Design Manager / Prezes Stowarzyszenia Wzornictwo Przemysłowe Warmii i Mazur

14:45 –  15: 00 – Przerwa kawowa

15:00 – 15:30–   Proces projektowania produktów i współpraca z projektantem jako innowacyjny czynnik rozwoju biznesu –  Anna Łoskiewicz i Zofia Strumiłło-Sukiennik ze studia projektowego BEZA

15:30 – 16:00  –  Budowanie konkurencyjnej marki poprzez design: Krystyna Łuczak Surówka – wykładowca Akademii Sztuk Pięknych, właścicielka marki DESIGN BY.

16:00 – 16:15 –  Sesja pytań

PRELEGENCI SPOTKANIA:

Dr Krystyna Łuczak-Surówka, wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Właścicielka firmy DESIGN BY PL, współtwórca i współwłaściciel marki VZÓR. Publikuje między innymi w „MONITOR Magazine”, „Wysokie Obcasy Extra”, „Design Alive”, „ELLE Decoration”, „Dobre Wnętrze”. Autorka licznych wystaw, kuratorka i jurorka w konkursach w zakresie designu – między innymi Siemens Future Living Award oraz Design Alive Awards. Współpracowała z galeriami sztuki w Krakowie Warszawie.

Anna Łoskiewicz-Zakrzewska, designerka, której idee widział każdy Polak. Jest projektantką mebli, wnętrz oraz scenografką. Jako Art Director pracowała dla najlepszych agencji reklamowych, wprowadziła na polski rynek markę „Play” oraz stworzyła reklamę „Kinder Bueno” z piosenką Amandy Lear. W 2016 roku była członkiem jury konkursu Lions w Cannes, a w latach 2016-2017  mentorem w konkursie „See and Say”. Nagrodzona między innymi Złotem Klubu Twórców Reklamy, Srebrnym Effie oraz Złotych Orłem.

Zofia Strumiłło-Sukiennik, projektantka mebli, przedmiotów codziennego użytku i instalacji artystycznych, która doskonale łączy funkcję i formę, dlatego współpracuje z kluczowymi agencjami reklamowymi w Polsce, ale także z instytucjami państwowymi i kulturalnymi, jak Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Muzeum Narodowe w Warszawie czy Zachęta Narodowa Galeria Sztuki. W roku 2003 wygrała konkurs IKEA oraz odbyła praktyki w IKEA of Sweden, którego rezultatem były dwa wdrożone projekty. Nagrodzona między innymi Cannes Lions za projekt upominku Mleko i Miód, pierwszą nagrodą w konkursie zorganizowanym przez AMORIM i Domaine the Boisbuchet za projekt Ulu z korka, a także nagrodą Office Superstar – główną nagrodą w kategorii przestrzeni biurowych małych biur firmowych za projekt wnętrza agencji reklamowej Hand Made.

Małgorzata Płoska – doświadczona we współpracy z biznesem design i project manager, założycielka i prezes Stowarzyszenia Wzornictwo Przemysłowe Warmii i Mazur, które jest laureatem wielu nagród, m.in. certyfikatu „Produkt Warmia Mazury” za usługę „Łączymy biznes z dizajnem” oraz za organizację wydarzenia „Projekt – Człowiek – Wystawa dizajnu odpowiedzialnego”, natomiast designerski konik – nóż do ziół stworzony przez Stowarzyszenie oraz podstawka kuchenna – regionalny kafel, zajęły dwa pierwsze miejsca w konkursie na pamiątkę regionu.

Więcej informacji o projekcie znajduje się na www.wpwim.pl

W razie pytań, zapraszamy do kontaktu.
Stowarzyszenie Wzornictwo Przemysłowe Warmii i Mazur
kom. 735 389 215 lub 888 702 880
e-mail:  designtodobre@wpwim.pl