Dobiega końca realizowany w Parku Przemysłowym Łomża i pięciu innych technoparkach Polski Północno – Wschodniej pionierski projekt pod nazwą: Platforma startowa dla nowych pomysłów – Hub of Talents, którego celem było zapewnienie młodym start-upowcom optymalnych warunków do prowadzenia prac nad rozwojem swojego pomysłu.

Szerokie wsparcie udzielane początkującym przedsiębiorcom przyczyniło się do dużej popularności projektu, do którego zgłosiło się aż 636 pomysłodawców zarówno z Polski jak i z zagranicy. Z tej liczby 69 pomysłodawców otrzymało możliwość rozwinięcia swojego pomysłu pod skrzydłami Platformy.

Podczas realizowanego programu akceleracji młodzi przedsiębiorcy otrzymali niezbędne, dostosowane do ich branży i potrzeb wsparcie, umożliwiające rozwój działalności biznesowej. Każdy pomysłodawca otrzymał pomoc technologiczną, coaching biznesowy, wsparcie marketingowe, a także obsługę księgową i prawną, w tym również doradztwo podatkowe. Start-upowcom zapewniono ponadto szkolenia i warsztaty z wystąpień publicznych, customer development, team bulding czy narzędzi promocji, jak również udział w międzynarodowych targach i wystawach. Każdy projekt rozwijał się pod skrzydłami opiekuna, który odpowiadał za przygotowanie i przebieg indywidualnego programu inkubacji.

W ramach projektu w Parku Przemysłowym Łomża realizowanych było pięć innowacyjnych projektów biznesowych.

Wiele z nich zrodziło się na skutek własnych obserwacji pomysłodawców, jak miało to miejsce w przypadku Piotra Keniga i Marzeny Płaza. Widząc zapotrzebowanie wielu ludzi marzących o pięknym, otoczonym zielenią ogrodzie opracowali produkt umożliwiający za niewielką cenę stworzenie w pełni profesjonalnego, zaprojektowanego przez architekta krajobrazu ogrodu. Odpowiedzią na owe zapotrzebowanie stał się GARDEN BOX – innowacyjny produkt umożliwiający zakładanie ogrodów i ich rozbudowę w oparciu o gotowe moduły. Każdy moduł Garden Box zbudowany jest z biodegradowalnej agrowłókniny, na której umieszczony jest profesjonalny projekt techniczny ogrodu w skali 1:1 przedstawiający układ kompozycji wraz z rozmieszczeniem i doborem gatunkowym roślin. Korzystanie z produktu jest bardzo proste: moduły należy rozłożyć płasko na ziemi, w zaznaczone miejsca wsadzić odpowiednie rośliny, a agrowłókninę przysypać korą lub żwirem. Moduły i naniesione na nie projekty są tak skonstruowane, że można je ze sobą dowolnie łączyć, tworząc najrozmaitsze konfiguracje, indywidualnie dostosowane do każdej działki. Dzięki temu możliwości aranżacyjne są praktycznie nieskończone.

O tym, że życie z alergią potrafi być uciążliwe wiedzą nie tylko ci, którzy uczuleni są na różnego rodzaju pokarmy. Podczas spożycia niedozwolonego składnika jedzenia, stan zdrowia takich osób pogarsza się, a groźny alergen może nawet doprowadzić do śmierci w wyniku wstrząsu anafilaktycznego. Ten wniosek zainspirował Julię i Artura Pardo z Morgan Technology Sp. z o.o. do opracowania aplikacji mobilnej dla alergików oraz osób poszukujących zdrowej żywności. Użytkownikiem aplikacji FOO DINO może jednak de facto zostać każdy, kto dokonuje codziennych zakupów w sklepach spożywczych. Po zarejestrowaniu się osoba pragnąca uniknąć w kupowanych produktach alergizujących składników wybiera z listy te składniki, których chce uniknąć. Następnie wystarczy, że za pomocą  aplikacji zeskanuje kod kreskowy danego produktu, a otrzyma pełną informację na temat zawartości poszczególnych składników w jego składzie. Wyświetli ona także mierniki składników, co pozwoli na zapoznanie się z całym składem danego produktu. Aplikacja została dostosowana do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących, które do tej pory miały spory problem z zapoznaniem się ze składem produktów samodzielnie, a w większości przypadków musiały prosić o pomoc osoby trzecie. Aplikacja będzie skanowała kod kreskowy produktów i odczytywała jego skład fonetycznie.

Kolejnym produktem świetnie wpisującym się w trend proekologiczny jest pomysł Stanisława i Justyny Kamińskich z Green Miles Sp. z o.o. , którzy wpadli na pomysł stworzenia hybrydowych silników zaburtowych do jachtów żaglowych. Dotychczas żeglarze mogli bowiem korzystać albo z paliwożernych, nieekologicznych silników spalinowych albo z niosących ryzyko rozładowania baterii silników elektrycznych. Młodzi przedsiębiorcy postawili na ekologię i innowację objawiającą się na połączeniu wszystkich najlepszych cech silnika elektrycznego przy wsparciu generatora oraz rozbudowaniu go o alternatywne źródła energii takie jak solary czy prądnica wiatrowa. Rozwiązanie bazujące na napędzie silnika elektrycznego wspomaganego jedynie przez silnik spalinowy z jednej strony zapewnia oszczędności na paliwie, z drugiej zaś jest przyjazny środowisku. Produkt skierowany jest zarówno do producentów jachtów żaglowych, jak również do firm czarterujących oraz indywidualnych użytkownikach jachtów żaglowych.

W postawieniu prawidłowej diagnozy lekarskiej bardzo ważne są wyniki badań analitycznych, a sprzęt laboratoryjny odgrywa w tym procesie niebagatelną rolę. Ten wniosek zainspirował Pawła Szewczuka z firmy Imperio Laboratories Sp. z o.o. do opracowania i wprowadzenia na rynek innowacyjnego produktu – statywu chłodzącego do probówek. Stworzony w procesie inkubacji autonomiczny statyw COOLBLOCK pozwala na ergonomiczne nastawienie reakcji enzymatycznych w ściśle kontrolowanych warunkach ograniczając tym samym czas badania oraz eliminując konieczność mrożenia statywu kruszonym lodem. Opracowany w procesie inkubacji produkt zagospodarowuje nisze na rynku statywów i termostatywów będąc pierwszym urządzeniem chłodząco-grzejącym pozwalającym na tzw. nastawienie reakcji enzymatycznej. Statyw gwarantuje utrzymanie dowolnej temperatury w przedziale od 4 do 70°C pokrywając tym samym zakres temperatur aktywacji niemal wszystkich  wykorzystywanych w laboratoriach enzymów.

Dostęp do informacji o samochodach firmowych i pracy kierowcy jest niezwykle istotny dla pracodawcy. Może on otrzymywać powiadomienia o zdarzeniach na drodze i podejmować natychmiastowe działania, gdy dochodzi do niezaplanowanych sytuacji. Dodatkowo daje też możliwość analizowania wydajności kierowców, stylu jazdy i monitorowania stanu technicznego pojazdów. Tym tematem zainteresował się Artur Wasilewski, który stworzył innowacyjny system informatyczny, który da spedytorom narzędzia do monitorowania pracy kierowcy oraz stanu pojazdu celem poprawy bezpieczeństwa ruchu na drodze. Opracowana przez spółkę Ekosystem platforma telematyczna EMTRACK umożliwia gromadzenie, przetwarzanie i prezentację danych zebranych z różnych obiektów wyposażonych w urządzenie telemetryczne. Aplikacja umożliwia m.in. analizowanie czasu pracy kierowcy z ostatniego dnia, tygodnia lub miesiąca z prezentacją popełnionych wykroczeń bieżącego stanu pracy kierowcy, czasu pozostałego do najbliższego wymaganego odpoczynku 45-minutowego, dobowego oraz tygodniowego czy oszacowanie kosztu podróży. Daje ona także możliwość wydruku raportu ze szczegółowej aktywności pracy kierowcy przedstawiającego w czytelnej formie czasy trwania poszczególnych stanów pracy w formie wykresów o skali 24h, a także z wyliczenia kosztów popełnionych wykroczeń w wybranym zakresie czasu dla wybranego kierowcy.  Dodatkowo aplikacja jest kompatybilna z innymi systemami informatycznymi takimi jak systemy spedycyjne czy systemy ochrony mienia.

Teraz młodzi przedsiębiorcy powalczą o wsparcie finansowe dla swojego start-upu – nawet w wysokości 800 tys. zł, które z pewnością pozwolą im szybciej wprowadzić na rynek innowacyjne produkty.